Co je to SEO?
SEO je zkratka anglických slov Search Engine Optimization (pozor, ne optimalization), velmi často se překládá jako optimalizace pro vyhledávače. Ano ve své podstatě jde o optimalizaci pro jakýkoliv program, který umí hledat na internetu.
SEO se vysvětluje a definuje jako „optimalizace nalezitelnosti na internetu„. SEO je soubor metod, které Vám pomohou zlepšit viditelnost v internetových vyhledávačích (a je úplně jedno, které vyhledávače to jsou). Pomocí těchto metod se váš web nebo stránka začne zobrazovat ve výsledcích lépe (vizuálně to může být výše) a častěji.
SEO je tedy aplikovatelné nejen na vyhledávače typu Google a Seznam, ale i na další, jejichž příklady zde pro názornost uvádíme: Klábosení.cz, Google+, Firmy.cz, Twitter, Najisto.cz, Facebook, Search Engine Land, Vkontakte ,… a mnohé další.
Má optimalizace nějaký smysl?
Optimalizace má smysl, ale jen za předpokladu, pokud budete optimalizovat výkon webu, usnadníte-li uživatelům používání webu, zpřehledníte strukturu webu, poté bude i vyhledávač lépe pracovat s webem a pomůže to celému magickému "SEO".
Naše znechucení z neférových praktik různých SEO firem, které jen řeší, jak přechytračit vyhledávače, je velmi vysoké a i proto Vám pomůžeme zviditelnit váš byznys. Neférové praktiky mohou v mnohých případech přinést spíše krátkodobý efekt a jen do té míry, dokud to nezačne vyhledávač penalizovat jako nepovolenou praktiku. Pak to spíše může uškodit, než pomoci a řeší se zase různé metody jak zrušit penalizaci.
Často se totiž stává, že můžete mít přeoptimalizovaný web, který je vytvořený pouze pro vyhledávače, nikoliv pro samotné uživatele. Na takovém webu, ale návštěvníci nebudou nakupovat, protože jim web přijde velmi nedůvěryhodný. Web musí být příjemný hlavně pro návštěvníky, kteří na něm tráví čas a přišli na něj nakoupit, či uspokojit jinou svoji potřebu (například informační atd.). Web by měl působit především velmi jednoduše, abyste byli schopni návštěvníka zaujmout a dovést ho k cíli, který je pro Vás přínosem (a přináší Vám profit).
Chci na přední pozice ve vyhledávání!!
Zkuste se zamyslet právě nad tím, že řešit pouze přední pozice nemá smysl. Možná Vám tito "SEO kouzelníci" nepověděli, že Google se snaží hodně personifikovat výsledky ve vyhledávání. Proto se docela často stává, že na různých počítačích máte různě řazené výsledné pozice ve vyhledávání, což technicky souvisí i s tím, co máte uložené nejen v prohlížeči (v cookies), ale i z jaké lokality se na internet připojujete, a zda jste přihlášení například do Gmailu. Rozhoduje o tom samozřejmě více faktorů. Čili je velmi neefektivní spoléhat se pouze na přední pozice ve vyhledávačích.
A co má tedy smysl?
To, co začíná mít smysl, zvláště nyní, kdy Google začal skrývat u zdrojů návštěvy vstupní klíčové slovo (tzv. Not Provided), je začít se více zaměřovat na výkon webu. Když budete uvažovat v těchto souvislostech, snadno odhalíte, že smyslem a cílem webu je, abyste prodali, zaujali návštěvníky a uskutečnili obchod. Smyslem ale není být v popředí ve vyhledávači, web je tu od toho aby prodával, ne aby byl na první pozici, to není business, to je jen fáma a „ptákovina“.
SEO je nástroj online marketingu, a proto nemá jednoznačně definovaný cíl. Jako nástroj ho můžete použít mnoha různými způsoby. Pár příkladů:
A teď otázka: Potřebujete SEO?
Jistě že ano, každý kdo má webové stránky potřebuje seo, tedy ještě jinak potřebujete optimalizovat web pro vyhledávání a to proto, aby se váš web nebo stránka začala zobrazovat ve výsledcích vyhledávání lépe (vizuálně to může být výše) a častěji.
Těšíme se na Vaše příspěvky, dotazy a připomínky k tomuto článku. Neváhejte a vložte svůj komentář i Vy. Nový Web nenese žádnou zodpovědnost za obsah příspěvků v diskuzi a vyhrazuje si právo nevhodné příspěvky odstranit.
Pobočka Liberec
Nový Web s.r.o.
U Věže 149/8
460 01 Liberec 2