Důvodů může být hned několik. Pojďme se na ně podívat.
Došel kredit, který je nutný pro chod kampaně. Pokud PPC kampaně spravujete sami, je důležité si dostatek finančních prostředků hlídat. Ovšem v momentě, kdy máte pro správu PPC kampaní najaté specialisty, měli by Vás o tomto faktu informovat a upozornit Vás, že je třeba kredit dobít.
Maximální denní rozpočet kampaně nemáte správně nastavený. Během nastavování PPC kampaní je nutné jasně určit, částku z celkového kreditu, kterou chcete využít pro každý den. Pokud tento údaj nevyplníte, může se stát, že všechny Vaše finanční prostředky vyčerpáte již první den, kdy kampaň spustíte.
Sklik zbývající kredit
Zbývající kredit Adwords
Neschválený inzerát je také jednou z variant, proč se PPC inzerát nezobrazuje. Neschválený může být například z důvodu porušení publikačních pravidel nebo ochranných známek daného PPC systému. V tomto směru třeba nesmíte použít klíčové slovo „RECEPT“ bez schválení podpory PPC systému Google, v inzerátech je také zakázané používání 2 vykřičníků a podobně. O schválení či zamítnutí textu reklam se dozvíte přímo u každého inzerátu.
Schválení inzerátu v Google Schválení inzerátu v Sklik
Skóre kvality nebo nízké hodnocení klíčových slov. To znamená, že pokud je PPC systémem klíčové slovo nízko hodnocené, nebude se na něj reklama zobrazovat. Taková situace může nastat v momentě, kdy je Vaše klíčové slovo vysoce konkurenční a lidé, po zadání tohoto klíčového slova do vyhledání, na Váš inzerát neklikli. Zároveň je třeba zdůraznit, že systém nezobrazuje reklamu u klíčových slov, která se příliš nevyhledávají. Zvažte tedy, zda pod tímto pojmem (například odborným názvem) nehledáte Váš produkt jen Vy, jako specialista ve Vašem oboru. S tímto tématem také souvisí i náš další článek o SEO a chybách, které mohou zabít web.
Hledáte často. Další možností je, že provádíte kontrolu Vašich inzerátů ve vyhledávačích příliš často a z toho důvodu se může stát, že systém bude ukazovat Váš text na mnohem nižších pozicích nebo Vám je přestane ukazovat úplně. K takové kontrole doporučujeme využít nástroj, který poskytuje Google Adwords a jmenuje se „Náhled reklamy a diagnostika“. Ten Vám umožní vyhledávat svou reklamu stejně jako na stránce s výsledky vyhledávání v Google, aniž by se Vám započítávalo zobrazení.
Náhled reklamy a diagnostika Google Adwords
Jak pracovat s náhledem reklamy od Googlu
Regionální cílení inzerátů mimo Váš „rajon“. Pokud máte v nastavení Vašich kampaní zvolenou možnost cílení na jednotlivé kraje, a Vy sami jste aktuálně mimo tuto oblast, kampaň se Vám ve výsledcích vyhledávání také nezobrazí.
Příklad: Jste majitel restaurace se super recepturou na steaky a chystáte ochutnávku na celý víkend. Aby se o Vaší restauraci dozvědělo co nejvíce lidí, vytvořili jste PPC kampaň. Ovšem protože je Vaše restaurace v centru Liberce, je vhodné ji zacílit na uživatele, kteří vyhledávají nejlepší a nejchutnější steaky v Libereckém kraji. Ovšem Vy osobně jste aktuálně na obchodním jednání s novým dodavatelem v Ostravě. Ve svém harmonogramu máte chvilku volno a tak zadáte do vyhledávače některé z klíčových slov, které jsou součástí Vaší PPC kampaně, například: „Steaky Liberec“ a Vaše reklama se Vám vůbec neukáže. Čím to je? To je jednoduché – Vaše IP adresa se hlásí vyhledávači Google mimo oblast, na kterou cílíte – ve Vašem případě Liberecký kraj.
Záludností PPC systémů Google Adwords, Sklik i Etarget a jejich nastavení, na které je třeba si dát pozor, je ještě celá řada. Pokud chcete mít jistotu, že vše funguje tak, jak má, obraťte se na nás a my provedeme kontrolu Vašich účtů a jejich nastavení.