5 důvodů, proč potřebujete SEO

Co to vůbec SEO je?

Tento výraz pochází z angličtiny a jedná se o zkratku slov „Search Engine Optimization“, tedy „optimalizace pro vyhledávače“. SEO slouží ke zlepšení pozice webových stránek v rámci neplacených výsledků vyhledávání - obrázek vám napoví, co si pod tím představit.

OBRÁZEK

Na obrázku vidíme příklad výsledků vyhledávání Googlu na zadaný dotaz. První zobrazované výsledky (bývají označené jako „reklama“ před URL adresou) tvoří PPC. Po nich následují neplacené, tzv. organické, výsledky, které jsou ovlivnitelné právě pomocí SEO. (zdroj: http://blog.shoptet.cz)

A co může přinést SEO konkrétně vám? 1) Budete vidět

Alfou a omegou viditelnosti stránek na internetu je pozice ve vyhledávačích. Přes 90 % uživatelů při vyhledávání nikdy neopouští první stránku výsledků. Pokud vás na ní nenajdou, vaše šance je přilákat na svůj web strmě klesá. Zároveň je však potřeba mít na paměti, že vysoká pozice ve vyhledávání a přivedení návštěvníků na web samy o sobě nestačí. Při práci na klientově SEO se u nás proto nikdy nezaměřujeme jen na tyto cíle.

2) Zvýšení konverzí

Konverzí může být klasický nákup v e-shopu, registraci k odběru newsletteru nebo uskutečnění dalšího kontaktu (e-mailem, telefonicky). Vaším cílem je vždy získat co nejvíce návštěvníků, kteří si stránky nejen zobrazí, ale uskuteční i vámi požadovanou akci. SEO vám pomůže nejen přilákat na web více uživatelů, ale zajistí také, aby konverzi nebránily žádné zbytečné překážky.

3) Lepší povědomí o značce

Při budování značky je pro vás viditelnost také klíčová. Pokud se uživatelům při vyhledávání opakovaně zobrazujete na předních místech, mnohem lépe si vás zapamatují. Weby zobrazované na prvních místech ve vyhledávačích navíc na uživatele působí důvěryhodným dojmem. Opět to ale nekončí viditelností samotnou – SEO vám umožní web celkově optimalizovat tak, aby byl plně v souladu s vaším brandem, a to jak vizuálně, tak obsahově.

4) Vyšší návštěvnost /čtenost

SEO má význam i pro ty, kteří neřeší konverze, ale pouze samotnou návštěvnost a čtenost stránek, například zpravodajské weby. I pro ně je pozice ve vyhledávání stěžejní. K tomu jim kromě kvalitního obsahu může pomoci propracovaný linkbuilding, tedy odkazování na stránky z jiných webů. Důležité je rovněž sdílení a citování na sociálních sítích. Právě linkbuilding je přitom nedílnou součástí každého dobrého SEO.

5) Zákazníkovi se u vás bude líbit

Ať už je vaším cílem konverze, návštěvnost, nebo budování brandu, jedno by mělo být společné pro všechny – spokojenost návštěvníka se stránkami. SEO není jen o zlepšení pozice ve výsledcích hledání, ta je naopak až důsledkem. Důsledkem toho, že neoptimalizujete pro optimalizaci, ale pro lidi. Při zpracovávání SEO pro své klienty tak máme vždy na paměti především to, jak mají stránky působit na návštěvníka, aby se na nich cítil dobře a rád se vracel. Příkladem může být přehledná struktura celého webu, kategorie a produkty pojmenované tak, jak jim lidi rozumí. Nebo třeba krátké a srozumitelné URL adresy.

Chcete mít jistotu, že se o Vaše SEO postará odborník a vaše investice do něj tak má smysl? Ozvěte se nám, jsme připraveni Vám pomoci!

Ozvěte se nám

Máte projekt?
Naprogramujeme ho, podpoříme marketingovou strategií a budeme se starat o jeho obsah