Homepage WWW stránek | 250 - 300 slov |
PR články a různé texty např. do blogů | 500 - 600 slov |
Popisky kategorií v elektronických obchodech | 120 - 180 slov |
Odborné texty | 800 - 900 slov |
Opravdu není jednoduché určit správnou délku článku. Osobně musím říct, že nečtu text delší než dvě MAXIMÁLNĚ tři obrazovky.
Je to dlouhé? Je to krátké?Usedáte k počítači, horká káva voní na stole, píšete do vyhledávače ta kouzelná slova ,,nová sedačka". Výsledky na sebe nenechají dlouho čekat. Vyberete nejzajímavější titulek. Pokocháte se moderní grafikou, kterou obsahuje prohlížená webová stránka. A co zaujme oči dál? Rozhodně to bude text. Ale ouha! Jde o extrémně dlouhé slohové cvičení. Scrolujete, stále scrolujete a textu neubývá začínáte se ztrácet v dlouhých souvětích a radost z nakupování je pryč. Vlastně už o tu sedačku ani nemáte zájem. Znáte to také??
Extrémně dlouhá souvětí mohou být bezva v knížkách, ale na internetu? Tam spíš překáží a matou. Věřím, že převážně zaujmou oči návštěvníků texty stručné, logicky poskládané a především jasně napsané.
Je to In?„Člověk nemá používat cizí termity, když je nezná suterénně nebo není v dobré konvici, protože je zde veliké rizoto, že to skončí fiatem.“
Právě z těchto důvodů se všeobecně doporučuje používat jen slova, kterým bezpečně rozumíte.
Cizí a v médiích stále se opakující výrazy, opravdu nejsou za každých okolností „in“.
Píšeme pro lidi nebo roboty?Texty píšeme pro lidi. Tak je třeba, aby dobře vypadaly. Vyhledávače mají přinášet ty nejpřesnější výsledky na dotazy hledání uživatelů. I proto se neustále mění postupy výpočtů a hodnocení stránek. Vyhledávače jsou stále inteligentnější a snaží se bránit “přeoptimalizovaným” webům bez relevantního obsahu. I finanční pokutou.
Doporučení na závěrU každého článku se pokouším vžít do role čtenáře. Perfektní je také přečíst text s odstupem několika hodin po napsání. Hravěji tak objevíte překlepy, chyby a případně také nelogickou vazbu vět.