Dámy, pánové a majitelé firemních stránek pozor! Sociální síť Facebook výrazně ovlivní reklamní trh. Změny se chystají například pro sdílení videa a komentářů. Další zajímavou novinkou je možnost psát si nejen s přáteli, ale komunikovat přímo s majiteli firemních stránek, které propagují nejrůznější obchodní značky, firmy či internetové obchody. A to jsou jen některé novinky, které se na nás řítí z Facebooku. Podívejte se na seznam těch nejzajímavějších.
Test tlačítka „Koupit“
Toto tlačítko bude fungovat jen v některých oblastech a uživatelům umožní nakupovat přímo v prostředí sociální sítě.
Novinky také pro mobilní telefony?
Ano! I zde se nejspíš dočkáme nejrůznějších změn. Tou hlavní je dobrovolná možnost propojit aplikaci Messenger s internetovými obchody. V praxi to znamená, že pokud tuto možnost označíte, už Vám pak obchodní společnost nebude posílat hromadu nevyžádaných mailů. Informace například o objednaném zboží, vyřešené reklamaci a podobně Vám napíše přímo do Vašich soukromých zpráv na sociální síť.
Novinka číslo 3 - sdílení komentářů
Toto rozšíření je již ve fázi testování v USA a spočívá v tom, že pokud něco okomentujete na jednom serveru, tak se ten samý komentář objeví přímo pod článkem i na stránkách Facebooku.
Změny od začátku roku 2015
Mnozí již zcela jistě zaznamenali několik změn od počátku letošního roku. Jedna z nich se týká lokalizace. Uživatelé FCB mohou oznamovat polohu, kde se aktuálně nacházejí (oblíbená restaurace, kavárna, park, kino atd..). Je dost pravděpodobné, že pokud budeme na FB sdílet informace o naší poloze i nadále, začne nám Facebook přednostně nabízet inzeráty, které budou bezprostředně souviset s místem, na kterém se právě nacházíme (jídelní lístky okolních restaurací, výprodejové akce atd.)
Reklama míří na správné cíle
Pokud budete na internetu vyhledávat např. fotoaparáty, počítejte s tím, že se Vám na Facebooku začnou zobrazovat právě reklamy zaměřené na fotoaparáty. Zároveň má být u každé reklamy speciální nástroj. Ten uživatelům vysvětlí, proč se konkrétní reklama zobrazila. Každý si také bude moci nastavit své zájmy: pokud uživatele zajímá např. elektronika a design, tak se mu budou zobrazovat hlavně reklamy z těchto odvětví.
Otázkou zůstává: „Bude Facebook opravdu zobrazovat pouze ty produkty a služby, které nás vážně zajímají?“
Těšíme se na Vaše příspěvky, dotazy a připomínky k tomuto článku. Neváhejte a vložte svůj komentář i Vy. Nový Web nenese žádnou zodpovědnost za obsah příspěvků v diskuzi a vyhrazuje si právo nevhodné příspěvky odstranit.
Pobočka Liberec
Nový Web s.r.o.
U Věže 149/8
460 01 Liberec 2