O tom, že obrat e-commerce se zvyšuje, není pochyb. Dokazuje to také roční nárůst obratu přibližně o 10%. Ovšem důvěra zákazníků neustále naráží na způsob vyzvednutí produktů.
Podle statistiky české společnosti, která má ve svém portfoliu zhruba pětinu e-shopů na tuzemském trhu, si přímo v e-shopu vyzvedne objednané zboží osobně až 18% nakupujících. Pro internetové zákazníky je také čím dál tím víc zajímavější nákup v internetovém obchodě, který má současně kamennou prodejnu.
Proč osobní převzetí?
Důvodů může být hned několik – fronty na poštách i cena za dopravu a balné. Značnou roli hraje také nedůvěra zákazníka. Ten se může obávat, že zboží nedorazí na jeho adresu v čas a především v pořádku. Faktem také je, že zákazníci si chtějí osahat zboží a zkontrolovat, zda nemá produkt nějaké nedostatky či vady. Problémy mohou být i v platbách. Při osobním převzetí může přece zákazník zaplatit hotově. V neposlední řadě je tu také otázka reklamace. Pokud je zákazník nespokojený se zbožím, které přivezl dopravce, čeká ho písemná reklamace a posílání zboží zpět na adresu e-shopu. To je pro mnohé uživatele internetu zdlouhavý proces.
Češi vedou
Osobní odběr byl vždy doménou Česka. Již v roce 2010 si zákazníci z velkých měst jako například Praha či Brno, vyzvedávali až 80% objednaného zboží osobně namísto toho, aby si nákup nechali dovézt přepravními službami. Naopak ve světě se objednávalo zboží s dovozem jako na běžícím páse.
Na straně e-shopů může být problém v komunikaci s dopravcem. Východiskem může být funkce, kterou nabízíme v Novém Webu, a sice Napojení na dopravce. Toto rozšíření zjednoduší přenos informací mezi e-shopem a dopravcem. Vybrané objednávky si můžete jednoduše přenést do systému dopravce, kde následně dokončíte proces odeslání balíků. Systém zaznamená všechny potřebné informace o zákazníkovi i ceně balíku. Tato funkcionalita podporuje dopravce Česká Pošta, PPL, DPD, inTime nebo například Eshop Partner.
Jak s tím bojovat?
Velké internetové obchody slouží spíš pro podpoření kamenné prodejny, proto mají osobní způsob vyzvednutí objednávky značně ulehčený. Ovšem kdo pomůže menším e-shopům? V naší praxi se stále častěji setkáváme s tím, že zákazníci vyhledávají vyzvednutí zboží prostřednictvím známé služby Zásilkovna nebo třeba Heureka Point.
Výhoda pro e-shop?
Díky službám jako Zásilkovna nebo Heureka point získá Váš internetový obchod hned několik poboček a zákazník může (prakticky okamžitě) nabýt větší pocit důvěryhodnosti obchodu. Zároveň tímto způsobem navíc se daří pokrýt velké množství měst, ve kterých je produkt k sehnání – navíc s tím kýženým osobním odběrem.
A to zákazníci ocení.
Nyní už stačí jen položit otázku: „Jaké možnosti odběru zboží využívají Vaši zákazníci?“
Těšíme se na Vaše příspěvky, dotazy a připomínky k tomuto článku. Neváhejte a vložte svůj komentář i Vy. Nový Web nenese žádnou zodpovědnost za obsah příspěvků v diskuzi a vyhrazuje si právo nevhodné příspěvky odstranit.
Pobočka Liberec
Nový Web s.r.o.
U Věže 149/8
460 01 Liberec 2