Uvádíte na svých stránkách recenze svého obchodu? Nově k nim nesmíte zapomenout napsat, že ověřujete (a také jak), zda se jedná o recenzi od vašeho reálného zákazníka, a nikoliv například od vašeho souseda, který vám jen chtěl oplatit laskavost.
- Zasláním linku k hodnocení konkrétnímu zákazníkovi a až po nákupu
- Povolením hodnocení pouze přihlášeným zákazníkům
- Pokud si vymyslíte jiný způsob, který bude transparentní a obhajitelný, můžete ho použít (zákon vám neukládá ověřovat jednou danou cestou, důležité je, aby to plnilo účel)
Nemáte na ověřování recenzí čas nebo kapacity? Nemusíte zoufat. Co ale musíte, je uvést, že vaše recenze ověřené nejsou.
Zasahujete do svých recenzí?
Promazáváte své hodnocení a necháváte jen ta kladná? Pozor na to, novela takové chování vidí jako nekalou obchodní praktiku a dopouštíte se přestupku se všemi riziky, která s tím souvisí.
Stále samozřejmě můžete mazat recenze od zjevně nereálných zákazníků, spamy a podobně, tohle se týká jen skutečných hodnocení. Mějte ale na paměti pravidlo o transparentnosti a na webu uveďte, jak recenze třídíte.
Až budete chystat příští výprodej nebo slevovou akci…
Na co se povinnost uvádět historii ceny nevztahuje:
Co mi hrozní při nedodržení?
Některé body nejsou tak úplně novinka, platí už déle, ale novela je znovu připomíná, tak si to pojďme projít krok za krokem:
Zákazník má v košíku vaše zboží a chystá se potvrdit objednávku. Co by se měl dozvědět teď a ne později?
* Novela zákona vstoupila v platnost 6. 1. 2023
Těšíme se na Vaše příspěvky, dotazy a připomínky k tomuto článku. Neváhejte a vložte svůj komentář i Vy. Nový Web nenese žádnou zodpovědnost za obsah příspěvků v diskuzi a vyhrazuje si právo nevhodné příspěvky odstranit.
Pobočka Liberec
Nový Web s.r.o.
U Věže 149/8
460 01 Liberec 2