Jedním z hlavních témat každoroční konference Google Marketing Live bylo letos uvedení responzivních reklam ve vyhledávání v síti Google. Zatím jsou dostupné pouze v beta verzi a pouze v některých jazycích (konkrétně v angličtině, francouzštině, němčině, španělštině, portugalštině, italštině, švédštině, holandštině, ruštině, japonštině, polštině, turečtině, dánštině a norštině), jejich další rozšíření nás ale čeká v nejbližších měsících.
V čem je responzivní reklama o krok dál?
Oproti klasickým textovým reklamám mají responzivní reklamy ve vyhledávání v průměru o 5-15 % vyšší CTR. Díky možnosti zobrazit až 3 nadpisy a 2 popisy máte také mnohem více prostoru zahrnout do textu všechny argumenty, které mají zákazníka přesvědčit. Responzivní reklamy navíc nepřišly o možnost zobrazovat rozšíření jako popisky, volání nebo kontaktování pomocí zpráv.
Jak vytvořit responzivní reklamu?
Na rozdíl od dosavadních běžných textových reklam, responzivní reklamy nabídnou dohromady až dvakrát víc prostoru pro text:
V rámci jedné reklamy můžete vytvořit až 15 nadpisů a 4 popisy, které se pak budou v závislosti na vyhledávacím dotazu zobrazovat v různých kombinacích. Responzivní reklamy navíc fungují na principu strojového učení, takže Google na základě už získaných dat zobrazování reklam upravuje, aby na daný dotaz zobrazil tu nejrelevantnější kombinaci. Kombinace se také zobrazují tak, aby se automaticky přizpůsobily šířce používaného zařízení.
Jak funguje systém zobrazování responzivní reklamy ve vyhledávání? (Zdroj: Wordstream.com)
Na co si dát pozor?
V první řadě na to, že responzivní vyhledávací reklamy zatím stále běží v beta verzi a můžete je proto vyzkoušet jen v reklamních sestavách, kde už textové reklamy pro vyhledávací síť máte.
Myslete i na to, že nadpisy a popisy se můžou zobrazovat v jakékoli vzájemné kombinaci. Už při tvorbě reklamy je proto pište tak, aby dávaly smysl různě mezi sebou a ne jen v určitém pořadí.
Tvorba kombinací v responzivní textové reklamě (Zdroj: Cpcstrategy.com)
Pokud máte sdělení, které chcete mít obsažené v každém inzerátu, nabízí responzivní reklama možnost ho tzv. připnout a tím zajistit, že se bude na dané pozici vždy zobrazovat. Mějte ale na paměti, že tím zároveň na tomto místě blokujete všechny ostatní varianty a snižujete tak možnost testování kombinací ze strany Googlu. Jedna připnutá varianta snižuje testování až o 75 %, dvě už o více než 99 %. Přicházíte tak o většinu dat, která jsou pak využívána k co nejlepšímu přizpůsobení reklam pro konkrétního uživatele.
Těšíme se na Vaše příspěvky, dotazy a připomínky k tomuto článku. Neváhejte a vložte svůj komentář i Vy. Nový Web nenese žádnou zodpovědnost za obsah příspěvků v diskuzi a vyhrazuje si právo nevhodné příspěvky odstranit.
Pobočka Liberec
Nový Web s.r.o.
U Věže 149/8
460 01 Liberec 2