Únor je tady a s ním i další článek na našem blogu s novinkami ze světa internetu a online marketingu. Tentokrát na téma sociálních sítí...
Google plus v dubnu končí
V uplynulých dnech obdrželi všichni uživatelé sociální sítě Google Plus e-mail, který oznamoval její definitivní uzavření a zrušení profilů i stránek k datu 2. dubna 2019. Důvodem uvedeným v oficiálním mailu je nízký zájem uživatelů a náročnost udržování služby, Google Plus se ale potýkal také s bezpečnostními problémy. Zprávy o konci sociální sítě se vyrojily už během října minulého roku, kdy Google zároveň přiznal bezpečnostní chybu v API, která mohla vést k úniku osobních údajů uživatelů. Tehdy bylo oznámeno, že síť skončí během následujících 10 měsíců, tedy do srpna 2019. Google nakonec ke zrušení přistoupil ještě dřív a smazání svých osobních profilů nebo stránek se dočkáme už za dva měsíce. Pokud se mezi uživatele Google Plus řadíte taky a váš profil obsahuje data, o která byste neradi přišli, nezoufejte. Stále je spousta času si je stáhnout a zálohovat – instrukce byste měli najít přímo v oficiálním mailu od společnosti Google.
Změny rozpočtu facebookových reklam
Na rozdíl od zrušení Google Plus si na tuhle změnu počkáme až na letošní září, bude ale o to výraznější. Pocítí ji všichni, kteří využívají facebookové reklamy – zatím byla optimalizace rozpočtu na úrovni kampaně jen možností, kterou jste si mohli vybrat místo nastavení rozpočtu na úrovni sady reklam, nově bude defaultním nastavením. Odezva na chystanou novinku zatím moc pozitivní není, hlavně v případě kampaní se sadou reklam cílených na různé země jsou zatím výsledky při použití optimalizace výrazně horší než bez ní. Do zavedení změny ale pořád zbývá víc než půl roku a je proto otázka, jak do té doby Facebook optimalizaci rozpočtu vyladí. V ideálním případě by to mělo vypadat takto:
Zdroj: https://www.jonloomer.com/2019/02/04/facebook-campaign-budget-optimization-default
Sdílený rozpočet tedy bude Facebook na úrovni jednotlivých sad reklam rozdělovat tak, aby dosáhl maximalizace konverzí a lepších výsledků oproti nastavení rozpočtu pro každou sadu reklam zvlášť. Bude to tak fungovat i v realitě? Na to si budeme muset počkat do září.
Možnost sdílení a propagace Instagram Stories
Také Instagram přichází s novinkou. Ta reaguje na stále vzrůstající popularitu tzv. Instastories – krátkých prezentací obsahujících video nebo fotky, které navíc můžete doplnit o vlastní text, samolepky a další funkce. Stories nyní podpoří i možnost sdílet na ně přímé odkazy nebo je rovnou propagovat (u firemních profilů). Můžete tak zvýšit dosah svých Stories a přivést na profil více uživatelů. Obě funkcionality najdete v dolním menu svého Instastory.
Těšíme se na Vaše příspěvky, dotazy a připomínky k tomuto článku. Neváhejte a vložte svůj komentář i Vy. Nový Web nenese žádnou zodpovědnost za obsah příspěvků v diskuzi a vyhrazuje si právo nevhodné příspěvky odstranit.
Pobočka Liberec
Nový Web s.r.o.
U Věže 149/8
460 01 Liberec 2