Nové podmínky používání FB Pixelu - zaznamenali jste je?

Blog | Autor: |

Facebook Pixel je nedocenitelným pomocníkem každého marketéra – sběr dat o tom, jak se chovají uživatelé největší sociální sítě na Vašem webu představuje důležitou součást online marketingu. Doposud se přitom Facebook v této oblasti k žádným velkým regulacím neuchyloval, a jak informování uživatelů samotných, tak následná kontrola, k čemu jsou sebraná data opravdu využívána, byly poměrně volné.

Prakticky jediným povinným prvkem, který jste mohli při návštěvě stránek s FB Pixelem zaznamenat, tak byla cookie lišta. Ta uživatele informovala, že daná stránka používá cookies k marketingovým účelům a k optimalizaci výkonu.

Nicméně ať už jsou důvodem současné aféry ohledně zneužití soukromých dat uživatelů Facebooku, či blížící se datum zavedení směrnice GDPR (případně obojí), Facebook svůj dohled nad užíváním Pixelu zpřísňuje.   

Co se změnilo?

Výsledkem je nové nastavení podmínek pro použití tohoto nástroje na vlastních stránkách i v mobilní aplikaci. Mimo jiné se souhlasem s podmínkami zavazujete, že:

  • Jste uvedli přímé a dostatečně nápadné oznámení o sběru, sdílení a použití dat od uživatelů a získali k němu jejich souhlas. Souhlas se sběrem dat přitom musí být aktivní (uživatel musí volbu svým kliknutím potvrdit, nestačí pouze, že se mu oznámení zobrazilo).
  • Jste jasně vysvětlili, kdo všechno a k čemu může sebraná data využívat.
  • Jste uživatele informovali, že se mohou od sběru dat pro marketingové účely odhlásit a informovali je také, kde a jak tak mohou učinit.

Co to znamená pro Vás?

Ti, kteří se obávají, že po uvedení všech povinných náležitostí jim oznamovací lišta zakryje polovinu stránky, si můžou zase oddechnout – všechny potřebné informace můžete umístit na jednu stránku vašeho webu a na ni pak odkazovat. Tím navíc vyřešíte i další povinnost, totiž umožnit uživateli si kdykoli přečíst všechny podmínky znovu.

Poslední už zmíněnou nutností je pak možnost uživatele svůj souhlas se sběrem dat pro cílení reklamy kdykoli odvolat. To můžete udělat několika způsoby, asi nejpoužívanější je přitom využití ovládacích prvků, které v prohlížeči blokují cookie soubory.

Vzhledem k současnému přitvrzování ohledně ochrany dat uživatelů můžeme ale předpokládat, že tato aktualizace rozhodně nebude finální a je tak potřeba připravit se na další možné zpřísňování podmínek.

Nové podmínky používání FB Pixelu - zaznamenali jste je?

Vložit příspěvek

Těšíme se na Vaše příspěvky, dotazy a připomínky k tomuto článku. Neváhejte a vložte svůj komentář i Vy. Nový Web nenese žádnou zodpovědnost za obsah příspěvků v diskuzi a vyhrazuje si právo nevhodné příspěvky odstranit.

Vložit nový příspěvek
(Váš email nebude nikde zveřejněn)

Zadejte email pro odběr novinek

Naše služby

Zobrazit vše

Nový Web s.r.o.

Vršovická 416/9

101 00 Praha 10

 

Facebook Nový Web s.r.o.Google plusTwitter

Infolinka

485 146 187

info@novy-web.cz  

Zákaznická podpora

485 146 747, 773 578 953

podpora@novy-web.cz

Pobočka Liberec

Nový Web s.r.o.

U Věže 149/8

460 01 Liberec 2