Jak spočítat návratnost investice do SEO a PPC reklamy? Vyplatí se Vám tato forma propagace? Odpoví Vám naše analýza návratnosti investic.
Návratnost investic ( ROI), je jedním z ukazatelů celkové úspěšnosti webu a tedy i úspěšnosti jakékoli internetové reklamní kampaně. Marketing operuje s pojmem aritmetická návratnost investice (neboli výnos), pro výpočty ve vědeckých výzkumech se uvádí logaritmická návratnost investic.
ROI se počítá jako čistý zisk dělený kapitálem vynaloženým k jeho dosažení, násobený 100. Výsledek se udává v procentech, a dá se jím vyjádřit výkonnost v podstatě jakéhokoli podnikání, úspěšnost jakékoli investice.
ROI = ((zisk – investice) / investice) * 100 [%]
Využití ROI
ROI se dá využít v online marketingu na každém kroku díky tomu, že investice na internetu lze většinou velmi přesně měřit. Použití ROI využíváme například v případě PPC inzerce. Dá se zjistit, které reklamní kampaně jsou úspěšné a pro které se může zvýšit rozpočet. V případě nedostatečného rozpočtu nám ROI ukáže, která kampaň má nejmenší návratnost a tu pozastavíš.
Kromě celkového přehledu výkonnosti kampaní se dá využít ROI i pro rozhodování na úrovni sestav a klíčových slov. Pokud jsou správně strukturované kampaně a měří se konverze, můžeme se rozhodovat, na která konkrétní klíčová slova reklamu dále zobrazovat a která se naopak nevyplatí.
Pobočka Liberec
Nový Web s.r.o.
U Věže 149/8
460 01 Liberec 2