Online marketing se během několika let rozšířil natolik, že je třeba neustále sledovat nové trendy a vzdělávat se. Již dávno není online marketing činností pro jednoho pracovníka. Vždyť online marketing dnes tvoří webové technologie, konverzní architektura a tvorba obsahu. Samozřejmostí je marketing v běžných vyhledávačích, zbožových vyhledávačích, displayová kampaň a značnou část tvoří také retargeting. Silně se online marketing váže k sociálním sítím, pokročilým email -marketingovým technikám a lead generation modelům. Je toho opravdu hodně, pojďme se zaměřit na ty základní činnosti.
Kvalitní a relevantní obsah
Právě kvalitnímu obsahu patří nejdůležitější pozice ve hře, kterou hrajete s návštěvníkem Vašich stránek či internetového obchodu. Nabízíte Vašim klientům správné a především přehledné informace? Dozvědí se zákazníci o Vašich službách či projektech opravdu vše, co chtějí znát? Jsou všechna data na správném místě?
Bez super obsahu stránek to nepůjde?
Pokud se právě takto ptáte, odpovídáme jednoznačně: NE -nepůjde. Právě s obsahem na Vašich stránkách jsou spojené všechny další činnosti online marketingu. Chce to tedy zapojit dostatečné množství kreativity a stavět na základě pevně dané strategie. Tím získáte důvěru a pevný vztah s Vašimi zákazníky.
Weby a e-shopy pro mobily
Zvyšování množství přístupů lidí na internet z mobilních zařízení představuje zásadní změnu. A to nejen v online marketingu, ale v celkové marketingové strategii firem. Právě s tímto trendem jsou spojené i další (a zásadní) otázky: Lze vybudovat značku komunikací v mobilním zařízení? A jak? Jak vůbec probíhá nákupní rozhodování a nákup samotný v moderní domácnosti? Jak lze změřit proces nákupu, který začne na jednom a je dokončen na jiném zařízení? Jak dostat mobilní aplikaci do mobilů právě těm lidem, které zajímá?
Proto věříme, že responzivní web je další bod na Vašem, pomyslném - novoročním seznamu předsevzetí, které je třeba v roce 2015 splnit. Právě na responzivní web je dobré vhodně navázat mobilní reklamu a oddělenou strategii pro Content marketing i sociální sítě v mobilech.
Sociální sítě
Nikoho nepřekvapuje rychlost s jakou se vyvíjí právě oblast sociálních sítí. A stejnou měrou se zvyšuje také počet uživatelů sociálních sítí. Zkrátka sociální sítě jsou silné PR médium i prodejní kanál. Letos už je vynechat nelze.
...v pořádku....ALE...
Společnost, která se rozhodne zaměřit na prezentaci na sociálních sítích, by si měla stanovit adekvátní rozpočet. Dnes, více než kdy jindy, je třeba si uvědomit že dny, kdy jste mohli sponzorovat stále dokola ten samý obsah, jsou nenávratně pryč. Od ledna 2015 například Facebook znevýhodňuje inzerenty, kteří promují tentýž obsah. Takové inzeráty budou mít podle nového algoritmu nižší dosah. Naopak nové reklamy mají mít o 29 procent vyšší šanci, že si jich uživatel všimne, má na nich okem spočinout o 50 procent déle a pravděpodobnost, že si je i přečte, prý stoupá o 46 procent.
Závěrem:
Online marketing zaujal klíčovou pozici v marketingu všech firem. Stal se nedílnou součástí marketingového plánu především těch společností, které jsou (nebo chtějí být) úspěšné na tuzemském i zahraničním trhu. Pomůžeme Vám dosáhnout i cílů Vaší společnosti. Jak? Samozřejmě pomocí online marketingu. I proto Vám pro rok 2015 doporučujeme zaměřit se na Vaši prezentaci na internetu.
Těšíme se na Vaše příspěvky, dotazy a připomínky k tomuto článku. Neváhejte a vložte svůj komentář i Vy. Nový Web nenese žádnou zodpovědnost za obsah příspěvků v diskuzi a vyhrazuje si právo nevhodné příspěvky odstranit.
Pobočka Liberec
Nový Web s.r.o.
U Věže 149/8
460 01 Liberec 2