Facebook spouští produktové reklamní kampaně v ČR!
Pro e-shopy se v současné době otevírá zcela nová cesta, kterou mohou propagovat své produkty, na nejpoužívanější sociální síti - Facebook. Čtěte dále, seznámíme Vás s novinkou zvanou Dynamic Product Ads.
Co jsou Dynamic Product Ads na Facebooku
Jde o speciální reklamní formát, navržený speciálně pro e-shopy. Produktová reklamní kampaň Vám umožní propagovat konkrétní zboží či produkt. Informace o zboží může Facebook získat z XML souboru ve tvaru jako například pro Google Nákupy. Na této produktové reklamě je také zajímavá možnost kombinovat Dynamic Product Ads s retargetingem, který Facebook také umožňuje.
Jak vypadá Produktová reklama na Facebooku?
Vzhledově se nijak neliší od reklam, na které jste již na Facebooku narazili. Máte možnost vložit jeden i více obrázků produktu a po schválení Facebook administrátory se Vaše nabídka začne zobrazovat v kanálu vybraných příspěvků a v pravém sloupci, který je určený také pro reklamu. Místo zdlouhavého vytváření reklam pro jednotlivé produkty však Facebook vytvoří reklamy za Vás a přizpůsobí je pro potřeby Vašich zákazníků.
Facebook marketing – aneb jak fungují produktové reklamy?
Nejprve je třeba vytvořit a nahrát katalog produktů na Facebook. Katalog produktů obsahuje veškeré zboží, které chcete propagovat. Každá položka v tomto katalogu musí být doplněná o několik důležitých informací, které Facebook potřebuje k automatickému vytvoření reklamy. Jde o stejná data, která využívá například Heuréka, tedy – název a popis produktu, cenu, odkaz na obrázek, adresu URL cílové stránky atd.
Následně je třeba na Váš e-shop přidat pixel vlastního okruhu uživatelů. Ten Vám umožní sledovat, které produkty si návštěvníci Vašeho internetového obchodu prohlíží, přidávají do košíků a samozřejmě také nakupují. Konkrétní produkty, se kterými lidé provedou interakci, porovnáváme s produkty v katalogu, abychom lidem mohli zobrazovat reklamy na tyto produkty.
Nakonec vytvoříte dynamickou produktovou reklamu v Power Editoru, kde nastavíte, jak má reklama zobrazovat informace uvedené ve vašem katalogu produktů.
Když někdo navštíví Facebook poté, co si prohlížel produkty na vašem webu, uvidí reklamy na Facebooku přesně na ty produkty, které si prohlížel.
Jak tedy přesně postupovat při tvorbě produktové reklamy na Facebooku?
Vlastníte internetový obchod a stále zvažujete, zda se Vám vyplatí přihlášení na Facebook? Nyní máte jedinečnou příležitost vyzkoušet, co všechno může Facebook přinést pro Váš eshop. Rádi Vám pomůžeme.
Těšíme se na Vaše příspěvky, dotazy a připomínky k tomuto článku. Neváhejte a vložte svůj komentář i Vy. Nový Web nenese žádnou zodpovědnost za obsah příspěvků v diskuzi a vyhrazuje si právo nevhodné příspěvky odstranit.
Pobočka Liberec
Nový Web s.r.o.
U Věže 149/8
460 01 Liberec 2