V roce 2014 bylo na českém trhu 37.200 e-shopů. V roce 2013 byl počet internetových obchodů na českém trhu 37.000, meziroční nárůst tedy činil 200 e-shopů. V roce 2014 zaznamenala Heureka většinový podíl na trhu srovnávačů cen, konkrétně 54%. Zboží.cz ztratilo oproti roku 2013 1% z celkového tržního podílu a mělo tak pouhých 32%. Naopak Heurece oproti roku 2013 vzrostl tržní podíl o 4%.
Heureka má měsíčně 3,2 milionu reálných uživatelů za měsíc a 151 milionu zobrazení za měsíc.
Certifikáty a ověření od Heureky
Certifikáty kvality a ověření spolehlivosti obchodníka hrají při rozhodování významnou roli (53% uživatelů vybírá pouze z e-shopů s certifikátem, pro 20% uživatelů je certifikát jedním z kritérii výběru, 18% uživatelů certifikáty zná, ale neřídí se jimi a 8% certifikáty nezná a neslyšeli o nich). Rozhodně se tedy vyplatí usilovat o to, abyste pro svůj e-shop tyto certifikáty získali.
Zajímá-li Vás rozdíl mezi modrým a zlatým certifikátem Ověřené zákazníky, rádi Vám ho vyložím. Modré Ověřeno zákazníky má desítky hodnocení během posledních 3 měsíců a zároveň hodnocení nekleslo pod 88%. Zlaté Ověřeno zákazníky má stovky hodnocení za poslední 3 měsíce a jeho hodnocení nekleslo pod 95%.
Je důležité hodnocení Vašeho internetového obchodu?
Zákazníci ohodnotí průměrně každý třetí nákup na Heurece (tedy více než 350.000 ohodnocených nákupů každý měsíc). Oproti roku 2013 se počet hodnocení zvýšil o 70.000).
Recenze jsou pro Váš obchod velice důležité, protože 48% zákazníků si čte recenze před každým nákupem, 48% zákazníků si čte recenze pouze před nákupem v neznámém obchodě a 4% zákazníků nepovažuje recenze za důležité.
Dotazníky spokojeností s nákupem se odesílají z Heureky po deseti dnech od nákupu.
Využíváte PPC režim nebo jedete na Free?
PPC režim se Vašemu obchodu ve většině případů vyplatí, protože 9 z 10 uživatelů odchází z Heureky do e-shopů, které využívají PPC režim. Pouhých 9% uživatelů využívá fulltextové vyhledávání. Za posledních 12 měsíců vzrostl efekt PPC o 5%.
Například box s doporučenými nákupy - top 3 navštěvuje 59% procent uživatelů. Z toho 53% zákazníků kliká na druhou pozici a 12% lidí odchází do e-shopů s nejnižší cenou produktu (4.pozice).
Uživatele, kteří se zajímají o kosmetiku, jídlo a pití, elektroniku a knihy a hry, navštěvují spíše obchody, které jsou na čtvrté pozici, tzn. obchody s nejnižší cenou a to (procentuelně 25-29% uživatelů). V oblastech stavebnin, sportu, domu a zahrady, erotiky, bílého zboží, dětského zboží navštěvují uživatelé spíše obchody, které se zobrazují na prvních třech pozicích.
Pokud chcete začít s PPC režimem, je nutné dobít kredit minimálně 1.000 Kč bez DPH.
Zajímá-li Vás více, počkejte si na další díl novinek a zajímavostí z Heureky.
Těšíme se na Vaše příspěvky, dotazy a připomínky k tomuto článku. Neváhejte a vložte svůj komentář i Vy. Nový Web nenese žádnou zodpovědnost za obsah příspěvků v diskuzi a vyhrazuje si právo nevhodné příspěvky odstranit.
Pobočka Liberec
Nový Web s.r.o.
U Věže 149/8
460 01 Liberec 2