Novinky v zacílení FB reklam

Blog | Autor: |

Využíváte pro svůj business reklamy na facebooku?

Ten v poslední době přišel hned s několika změnami pro inzerenty a správce stránek. Většina z nich se dá bez větších úvah považovat za přínos a vylepšení, přesný účel jiných (snad) ukáže čas.

Změny zavádí postupně, takže zatímco některé už v tuto chvíli můžete mít dostupné, jiné se k vám teprve dostanou. Tady je krátké představení těch nejzásadnějších:

1.       Vylepšené cílení

Tento bod zahrnuje hned několik novinek. První z nich je možnost oslovit lidi, kteří nějakým (kladným) způsobem odpověděli na pozvánku na některou z vámi vytvořených událostí. Cílit tak můžete přímo na lidi, kteří se události zúčastní, nebo na ty, kteří zaškrtli pouze políčko „zajímá mě to“ (a samozřejmě i obě skupiny zároveň). Vybrat si také můžete cílení na jednu konkrétní událost, nebo souhrnně všechny vámi vytvořené eventy. Takto posbíraní uživatelé budou součástí vlastních okruhů uživatelů, kam již dříve spadali návštěvníci webu nebo ti, kteří s facebookovou stránkou provedli nějakou akci. Samozřejmě je kromě cílení možné tyto seznamy vyloučit, nebo na základě z nich vytvářet podobné okruhy uživatelů. Stejně jako u jiných remarketingových akcí je i tady omezení na to, že interakce s událostí musela proběhnout před méně než 180 dny.

Pokud vás trápilo, že lidi, kteří lajkují vaše příspěvky na Instagramu nemůžete na Facebooku nijak zacílit, bude se vám líbit další novinka. Facebook se totiž rozhodl, že je na čase, abyste do svých okruhů pro cílení reklamy mohli přidat i lidi, kteří provedli nějakou aktivitu s vaší značkou na Instagramu. A co víc, propojit s Facebookem můžete dokonce vícero Instagramových účtů.

Nová je také možnost vytvářet si cílové skupiny podle toho, kolik času strávili zákazníci na vašem webu. Nemůžete sice zvolit přesnou dobu, ale můžete si všechny návštěvníky rozdělit do skupin, a to na nejlepších (nejvíc času trávících) 25, 50 a 75 %.

2.       Úvodní video

Pokud vás nebaví statické úvodní fotky a máte pocit, že se na ně nevejde vše, co byste návštěvníkům chtěli říct, Facebook přichází s řešením. Nově můžete místo úvodní fotky na svém profilu použít i video. Stejně jako fotka musí splňovat předepsané rozměry a jeho délka musí být mezi 20 a 90 vteřinami. V tuto chvíli je tahle možnost v testovací fázi.

3.       Automatické odpovědi

Nastavení automatických odpovědí pro fanoušky, kteří se vás rozhodnou kontaktovat přes zprávy, už má Facebook delší dobu. Nově však přichází s možností dynamických polí, díky kterým budete moci přidat např. oslovení.

4.       Produktové katalogy

Vylepšení se dočkala také práce s produktovými katalogy. První novinkou je možnost automatické úpravy obrázků. Přímo ve Facebooku tak můžete obrázky oříznout na požadovaný rozměr (čtverec), nebo jim přidat bílé pozadí. Už žádné otvírání grafických editorů kvůli čtvercům.

Druhou novinkou jsou tzv. collections – což je propojení reklamy s videem/obrázkem, a právě produktovým katalogem. Přímo pod videem tak můžete mít produkty, které se v něm objevily a zákazníky tak lépe nasměrovat přímo k nákupu.

5.       Příspěvky s odkazy

Poslední změna by se jen těžko dala považovat za vylepšení, zato patří mezi ty zásadnější. Facebook totiž zrušil možnost editovat náhled sdílených odkazů. Dříve jste mohli změnit obrázek, nadpis, nebo popisek podle libosti, dnes je cesta o dost složitější. Začala se objevovat řešení třetích stran, u kterých se stále diskutuje o tom, nakolik jsou nebo nejsou v rozporu s pravidly Facebooku.  V oficiálnějších zdrojích se pak objevilo řešení pomocí přidání speciálních meta tagů přímo do kódu, ale to už tak nějak ze své podstaty není řešením pro každého.

Novinky v zacílení FB reklam

Vložit příspěvek

Těšíme se na Vaše příspěvky, dotazy a připomínky k tomuto článku. Neváhejte a vložte svůj komentář i Vy. Nový Web nenese žádnou zodpovědnost za obsah příspěvků v diskuzi a vyhrazuje si právo nevhodné příspěvky odstranit.

Vložit nový příspěvek
(Váš email nebude nikde zveřejněn)

Zadejte email pro odběr novinek

Naše služby

Zobrazit vše

Nový Web s.r.o.

Vršovická 416/9

101 00 Praha 10

 

Facebook Nový Web s.r.o.Google plusTwitter

Infolinka

485 146 187

info@novy-web.cz  

Zákaznická podpora

485 146 747, 773 578 953

podpora@novy-web.cz

Pobočka Liberec

Nový Web s.r.o.

U Věže 149/8

460 01 Liberec 2