6 funkcí, kterými Instagram podpoří váš byznys

Blog | Autor: |

Spolu s Facebookem a Youtube je Instagram nejpoužívanější sociální sítí současnosti a jeho obliba stále roste, zejména mezi mladšími uživateli.

Vývoj počtu uživatelů Instagramu od roku 2013 do června 2018 – letos se přehoupl přes 1 miliardu (Zdroj: Statista.com)

S miliardou aktivních uživatelů a obsahem založeným na sdílení obrázků a krátkých videí představuje tato síť skvělý prostředek pro prezentaci vašich produktů a brandu. Jak můžete potenciál Instagramu využít i vy?

 

  1. Možnost prodeje skrze příspěvky

Ve vybraných zemích zpřístupnil Instagram možnost prodeje přes organické příspěvky již v minulém roce, letos na jaře tato možnost dorazila i k českým uživatelům. Mechanismus je opravdu snadný, stačí na fotce označit váš produkt - stejně jako označujete osoby - a doplnit informace o ceně, název a další podrobnosti. Po rozkliknutí označení pak uživatel dostane možnost dané zboží rovnou koupit. 

 

Líbí se vám produkty na fotce? Teď si je můžete rovnou koupit. (Zdroj: Katespade)

 

  1. Instagram Stories

Krátká videa, koláže z fotografií nebo textová sdělení – to vše lze sdílet v rámci funkce Instagram Stories, kterou denně využívá přes 300 milionů uživatelů. Zejména u mladého publika Instagramu je toto jeho nejpopulárnější funkce, a pro vás tím pádem skvělý způsob, jak své potenciální i existující zákazníky oslovit. Stories si můžete i ukládat nebo je znovu sdílet jako příspěvek. V tomto měsíci navíc Instagram přišel s další novinkou – přidání možnosti prodeje pomocí samolepek, které (podobně jako tagy v klasických příspěvcích) uživatele zavedou na detail produktu a možnost jeho nákupu.

 

Minimalistický, hravý, s výzvou k akci – skvělý příklad využití Instastories pro reklamu (Zdroj: Standardwines)

 

  1. Carousel reklamy

Od loňského roku Instagram umožňuje v rámci jednoho příspěvku sdílení i více fotografií. Na další obrázky upozorňuje několik teček pod příspěvkem a ve fotkách lze jednoduše listovat. Tato funkce se tak skvěle hodí například pro prezentaci více produktů z tematické kolekce nebo návod „krok za krokem“.

 

Tzv. carousel reklamy můžete využít třeba i takto (Zdroj: Tescofood)

 

  1. Vyšperkování příspěvků

Kromě obligátních filtrů nabízí Instagram pro vylepšení příspěvků i celou řadu dalších funkcí, které můžete pro lepší oslovení svého publika využít. K dispozici jsou samolepky pro „vyšperkování“ fotek (pro Stories i v animované verzi), boomerang (krátké čtyřsekundové video, které se dokola přehrává dopředu a zase zpátky – odtud jeho název), nebo možnost zoomu (pokud nahrajete snímek v dostatečné kvalitě, můžete publikum v popisu upozornit na zajímavý detail, který objeví právě zoomem). Všechny instagramové příspěvky je možné navíc sdílet i prostřednictvím Facebook Messengeru nebo Whatsapp – pokud tedy uživatele zaujmete, můžou si váš příspěvek sdílet hned přes několik různých kanálů.

 

Zazoomujte a dozvíte se, co říká kráva ukrytá na fotce (Zdroj: Noosayogurt)

 

  1. Ankety

Ankety jsou skvělým způsobem, jak získat reakci a zpětnou vazbu i od uživatelů, kteří neradi píšou komentáře a vaše příspěvky většinou spíše jen pasivně sledují. Jednoduše a rychle tak můžete od velkého množství sledujících získat názory na váš nový produkt, nechat je hlasovat o nejpopulárnější variantě nebo zjistit, co jim naopak nejvíce vadí.

 

Jak se jinak zeptat na názor ohledně ankety, než anketou? (Zdroj: Iconosquare)

 

  1. Instagram TV

To nejčerstvější nakonec – na konci června spustil Instagram další horkou novinku, IGTV. Ta funguje jak v samostatné aplikaci, tak přímo v rámci Instagramu). Na rozdíl od dosavadních možností, které Instagram nabízel, s IGTV můžete nově nahrávat a sledovat videa až 1 hodinu dlouhá a ve vertikálním formátu – tedy plně přizpůsobená mobilním telefonům.  Můžete je také likovat, přidávat komentáře, nebo sdílet je s přáteli ve zprávách. Chcete-li na IGTV sdílet vlastní obsah, stačí jednoduše v aplikaci nebo na webu nahrát video a začít tak vytvářet vlastní kanál, podobně jako na Youtube.  V současné chvíli ještě není možné sdílet na IGTV reklamy – toho se dočkáme teprve v budoucnu. Je ale spousta jiných možností, jak potenciál dlouhých videí využít – ukázky vaší práce, sdílení užitečných tipů, nahlédnutí do zákulisí vašeho podnikání...

 

Nahrávejte, sdílejte, komentujte...(Zdroj: Internet Marketing Inc.)

 

Instagram zkrátka nabízí spoustu prostředků, kterými svůj firemní profil posunete o level výše a byla by škoda je nevyužít.

Rádi byste svou firmu na Instagramu prezentovali, ale nevíte si rady? Kontaktujte nás, rádi Vám ohledně správy profilu poradíme, nebo jej pro Vás rovnou můžeme spravovat kompletně.   

6 funkcí, kterými Instagram podpoří váš byznys

Vložit příspěvek

Těšíme se na Vaše příspěvky, dotazy a připomínky k tomuto článku. Neváhejte a vložte svůj komentář i Vy. Nový Web nenese žádnou zodpovědnost za obsah příspěvků v diskuzi a vyhrazuje si právo nevhodné příspěvky odstranit.

Vložit nový příspěvek
(Váš email nebude nikde zveřejněn)

Zadejte email pro odběr novinek

Naše služby

Zobrazit vše

Nový Web s.r.o.

Vršovická 416/9

101 00 Praha 10

 

Facebook Nový Web s.r.o.Google plusTwitter

Infolinka

485 146 187

info@novy-web.cz  

Zákaznická podpora

485 146 747, 773 578 953

podpora@novy-web.cz

Pobočka Liberec

Nový Web s.r.o.

U Věže 149/8

460 01 Liberec 2