Takzvaný Linkbuilding, tedy tvorba kvalitních zpětných odkazů, je nedílnou součástí SEO – optimalizace webových stránek a e-shopů pro internetové vyhledávače. Právě linkbuilding je jedním z faktorů, který ovlivňuje pozici webu ve výsledcích vyhledávačů. Význam zpětných odkazů je obrovský. Nejen že zpětné odkazy přivádějí nové návštěvníky z odkazujících webových stránek, ale zároveň poskytují vyhledávačům informace o důležitosti a zaměření Vašich webových stránek. A kdo by nechtěl pro svůj web nové návštěvníky, potažmo zákazníky?
Pojďme se tedy společně podívat na jednotlivé způsoby získávání zpětných odkazů:
Jde o tradiční a ověřenou techniku, kterou získáte nové zpětné odkazy a zároveň zvýšíte návštěvnost Vašich stránek. V tomto směru je nejdůležitější registrace a přidání odkazu do Firmy.cz. Krom toho můžete zvážit také EDB.cz (Evropská databanka), najisto.cz nebo topkontakt.idnes.cz
Blog s sebou přináší spoustu výhod. Pokud budete na Váš blog dodávat obsah pravidelně, získáte sladkou odměnu, právě v podobě lepšího pořadí ve vyhledávači. Nejen že příspěvky na blogu posouvají Vaši firmu v daném oboru, ale také rozšiřujete paletu slov, přes která Vás Google indexuje. Je třeba počítat s tím, že tato metoda vyžaduje více času, protože Vás nezachrání jeden příspěvek za rok :-).
Mini stránky (microsites) se z pravidla vytváří na jedno specifické téma, službu nebo produkt. V tomto případě je třeba dbát na kvalitní a originální obsah. A právě tento obsah následně prolinkovat s Vaší „hlavní“ webovou stránkou nebo internetovým obchodem. Rozhodně doporučuji si s těmito zpětnými odkazy vyhrát, vybírat správná klíčová slova a třeba využít analýzu klíčových slov.
Síla sociálních sítí neustále narůstá a již není výsadou teenagerů. Naopak přináší nespočet možností pro Vaše podnikání. Proto je nesmíte ve své činnosti opomenout. Rozhodně se vyplatí doplnit na Vaše stránky například Facebook Like Box a 100% nezapomeňte na svůj web doplnit příslušná tlačítka pro sdílení na sociálních sítích (Google+, Twitter nebo třeba Facebook). Právě odkazům ze sociálních sítí přikládají vyhledávače čím dál tím větší váhu.
Jde o systém, který funguje na principu partnerství mezi stránkami prodejce výrobků či služeb a stránkami, které tyto produkty doporučují a odkazují na ně. Rozdíl mezi affiliate marketingem a internetovou reklamou je především v tom, že neplatíte za zobrazení reklamního sdělení, ale vyplácíte provizi za skutečně realizované prodeje. Zároveň Vám, správně vedený affiliate, zajistí zvýšení návštěvnosti.
Zpětné odkazy jsou nedílnou součástí SEO (optimalizace pro vyhledávače). Internetové vyhledávače podle nich určují umístění stránek ve výsledcích vyhledávání (SERP). A protože je složitější ovlivňování počtu a umístění zpětných odkazů, mají logicky větší váhu než on-page faktory (uživatelská přívětivost, metadescriptions, sémantika, využití klíčových slov atd..).
Tak co myslíte? Využíváte veškeré množnosti získávání zpětných odkazů? Protože variant jak na zpětné odkazy je ještě mnohem víc - určitě si o nich povíme zase příště.
Těšíme se na Vaše příspěvky, dotazy a připomínky k tomuto článku. Neváhejte a vložte svůj komentář i Vy. Nový Web nenese žádnou zodpovědnost za obsah příspěvků v diskuzi a vyhrazuje si právo nevhodné příspěvky odstranit.
Pobočka Liberec
Nový Web s.r.o.
U Věže 149/8
460 01 Liberec 2