V online světě je stále těžší získat nové zákazníky. Vždyť jen v roce 2012 bylo na českém trhu přes 21.000 aktivních e-shopů. Nyní se píše rok 2015 a toto číslo za poslední tři roky neustále stoupalo. Jak to tedy udělat s tím zvýšením obratů, když je konkurence tak velká? Pomůžeme Vám! Z naší praxe v online marketingu jsme vybrali první várku 3 rad, o které se s Vámi rádi podělíme. Jen čtěte dál.
Váš internetový obchod si zaslouží pozornost – nejen Vašich zákazníků ale hlavně Vaši! Pokud se pouštíte například do psaní PR článků, drahých PPC kampaní a dalších činností spojených s online marketingem, zhodnoťte svůj elektronický obchod. Podívejte se na něj tak, jak ho vidí také Vaši návštěvníci. Jste si jistí, že vzhled Vašeho e-shopu doplňuje produkt, který nabízíte? Není to spíš naopak? Tedy, že grafika e-shopu je náročná, nezajímavá a zkrátka se k Vašemu produktu nehodí? Ověřte si, jestli se vzhled Vašich stránek líbí jen Vám, nebo i návštěvníkům, kteří k Vám dorazí. Vždyť právě oni a jejich spokojenost je Váš cíl. Drtivá většina uživatelů hodnotí krom produktu také prostředí, na kterém nakupuje. Pokud Váš elektronický obchod působí neprofesionálně, jak si mohou být návštěvníci jistí, že produkty, které nabízíte, jsou vážně kvalitní a bezkonkurenční? V takovém případě můžete vynaložit miliony korun na proklikovou reklamu nebo SEO, ovšem výsledky se nedostaví.
2. Co nabízíte?
Je jasné, že internetový obchod musí mít co nabídnout – tedy produkty. No, ale co dál? Zapracujte na dalších službách – online komunikace pomocí chatu, poptávkové formuláře, prodavač na mobilu, hotline pro reklamace, dárkové zabalení produktu nebo například přiložení osobního vzkazu – věnování. Zkrátka, návštěvník Vašich stránek uvidí, že myslíte na jeho potřeby a chcete, aby byl vážně spokojený a cítil se na Vašich stránkách dobře.
3. Platba musí být jednoduchá
O způsobech nakupování na internetu jsme si již psali v minulém článku - Vyzvednutí objednávky z e-shopů? Na dobírku nebo osobně! – dnes se zaměříme spíš na počet kroků, kterým podrobujete Vaše zákazníky. Jen se přiznejte, kolik kroků musí zákazník splnit, aby si mohl objednat Vaše zboží? 1 – 2 – 3 nebo snad i víc? Odpovězte si sami – když nakupujete na internetu, chcete prosedět dlouhé hodiny u počítače? Nebo zkrátka jen kliknout a jednoduše získat to, co potřebujete? Buďte moudří a poskytněte svým zákazníkům opravdu jednoduchý nákup. Komplikovaný nákupní proces jen zvyšuje možnost, že si nakupující svůj nákup rozmyslí a objednávku u Vás prostě nedokončí. Seznamte Vašeho potenciálního zákazníka s procesem platby a směřujte ho přímo k pokladně. Také se vyplatí informovat zákazníky o tom, kolik kroků k dokončení objednávky ještě zbývá.
Takže? S prací na svém elektronickém obchodě jste strávili nespočet hodin. Chtějte, aby Váš obchod prezentoval se vší hrdostí a využijte jeho potenciál vážně na 100%.
Těšíme se na Vaše příspěvky, dotazy a připomínky k tomuto článku. Neváhejte a vložte svůj komentář i Vy. Nový Web nenese žádnou zodpovědnost za obsah příspěvků v diskuzi a vyhrazuje si právo nevhodné příspěvky odstranit.
Pobočka Liberec
Nový Web s.r.o.
U Věže 149/8
460 01 Liberec 2