Na internetové síti fungují v dnešní době řádově desetitisíce elektronických obchodů. Na jejich majitele se každý den řítí nespočet informací o nutné tvorbě zpětných odkazů, kvalitního obsahu i optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Každý mluví o výhodách, které s sebou přináší správná optimalizace pro vyhledávače, tedy lepší pozice ve výsledcích vyhledávání a díky tomu vyšší návštěvnost a s tím také vyšší zisky obchodu. Ovšem málo kdo, už zmiňuje ty negativní vlastnosti, které SEO může přinést, pokud se dělá špatně. Jste si jistí, že to není Váš případ? Připravili jsme pro Vás 3 zásadních chyby.
1) Nevhodně zvolená klíčová slova
Každé nevhodně zvolené klíčové slovo znamená pro majitele webových stránek i e-shopů ztracené peníze, čas a energii. Právě klíčová slova jsou jedním z nejdůležitějších faktorů, které umožňují uživatelům internetu jednoduše najít právě Vaše webové stránky nebo e-shop. Při tvorbě textů na stránky i e-shopy je třeba počítat s tím, že uživatelé nemusí znát (a velice často ani neznají) odborné názvy, které se vážou k Vašemu oboru. To znamená, že pojmenování procesu či služby, které Vám přijde naprosto jasné, zkrátka uživatel do vyhledávače na internetu nezadá. Takže vypadá opravdu profesionálně, když využíváte na Vašich stránkách takové výrazy. Ovšem ocení to pouze ten návštěvník, který má štěstí, a podaří se mu Vaše stránky najít. A štěstí se v tomto případě nemusí usmívat ani na Váš obchod.
Jak z toho ven? No přece analyzováním
Vždy je třeba nad obsahem webů přemýšlet. A s výběrem správných klíčových slov pro Váš internetový obchod, pomůže správně vytvořená analýza klíčových slov. V tomto dokumentu se totiž objevují odborná slova spojená s oborem Vašeho podnikání, ale i fráze, které uživatelé skutečně užívají, když vyhledávají produkty nebo služby, podobné těm Vašim. Současně také doporučujeme se při tvorbě textů vcítit do situace návštěvníků Vašich stránek a upravit obsah právě jejich potřebám.
A další doporučení?
Zjistěte, jaké výrazy lidé nejčastěji vyhledávají v souvislosti s Vaší nabídkou nebo Vašimi produkty. Ty pak zakomponujte do obsahu Vašeho webu.
2) Mazání stránek dočasně, nebo trvale neaktivních produktů
Mnoho správců internetových obchodů i webových stránek se postará o jejich naplnění obsahem, ale následně už podceňuje další práci s ním. Přitom jde o nesmírně důležitou součást provozu webu. Z pohledu uživatelů vypadá velice zvláštně, když se na stránkách neustále objevuje produkt, který již nebude v nabídce.
V tomto případě je samozřejmě třeba rozlišovat produkty, které nebudou k dispozici a ty, co nejsou v nabídce pouze dočasně. V obou případech ale ROZHODNĚ takové stránky nemažte!!
3) Tvar URL adresy
O volbě správné URL adresy jsme si říkali již dříve. Pokud jste zvolili pěknou doménu, která přivede návštěvníky na home page Vašeho internetového obchodu, neošiďte ani jednotlivé URL adresy Vašich produktů.
Posuďte sami, která adresa Vám přijde věrohodnější a na kterou byste sami klikli s větší pravděpodobností:
Předpokládám že, stejně jako většina uživatelů, zvolíte první variantu. Proč? Důvod je zcela jasný – tvar té první domény předává mnohem srozumitelnější informaci o tom, na jakou stránku se po kliknutí na odkaz dostanete. Stejným způsobem uvažují lidé během vyhledávání na internetu.
Poučení?
Tvořte URL adresy strukturované (doména/kategorie/produkt) a srozumitelné. Přesně tak, aby vyhovovaly potřebám uživatelů i vyhledávacím robotům.
Pokud se chcete vyvarovat všech chyb, které mohou při optimalizaci pro vyhledávače nastat, určitě se obraťte na nás, a my Vám rádi pomůžeme.
Těšíme se na Vaše příspěvky, dotazy a připomínky k tomuto článku. Neváhejte a vložte svůj komentář i Vy. Nový Web nenese žádnou zodpovědnost za obsah příspěvků v diskuzi a vyhrazuje si právo nevhodné příspěvky odstranit.
Pobočka Liberec
Nový Web s.r.o.
U Věže 149/8
460 01 Liberec 2