Propočet návratnosti investic webové stránky

Chcete si ověřit, že Vaše webové stránky fungují a vracejí Vám investice, které jim věnujete? Zaměřme se společně na správné využití ukazatele ROI. A to z pohledu Vaší firmy a jejího působení v internetovém světě. Zjistěte, kterých forem internetového marketingu se vyvarovat a které naopak posílit!

Pojďme se hned podívat na příklad jednoho klienta z naší praxe:

Klient dodává produkt (včetně montáže)
Cíl: zajistit 10 ks poptávek na produkt, službu či produkt na míru Y
Produkt Y stojí 20.000 Kč a marže je 15%, úspěšnost mé nabídky (pokud znám telefon, email a jméno poptávajícího) je 40%.

Služba Y zaznamenala celkem 18 poptávek

Ze zkušeností klienta máme představu, kdy návštěvník webu pošle poptávku: 
       uživatel vytvoří poptávku až při třetí návštěvě (delší rozhodovací proces)
       50 % z poptávek měřeno offline – telefonicky

Média a služby (první měsíc):

Služba    Kredit      Průměrná cena za klik     Výpočet úspěšnosti reklam Počet kusů poptávek
PPC kampaň Google, Sklik:       5.000 Kč              5Kč/klik  1.000 kliků x 0,01 (1% úspěšnost)             10 ks

 

Kromě těchto možností je třeba počítat i s dalšími kanály, které přivádějí uživatele na Vaše stránky:

Služba  Způsob propagace  Efekt  Počet kusů objednávek
Odkazy: Článek - srovnání s konkurenčním výrobkem, umístění do oborových diskusí apod v 1. měsíci            2 ks
Facebook:  3 x umístění výrobku na Time line 1% z 1.000 fanoušků            1 ks
Banner: Umístění na hlavní stánce webu z 10.000 unikátních uživatelů/měsíc (330/den) úspěšnost 0,05 %            5 ks


Nyní je třeba spočítat veškeré náklady: 

  • Nepřímé náklady (časové)
Vytvoření kampaní v PPC systémech:  4 hodiny
Vytvoření odkazů v diskuzích:  3 hodiny
Práce se soc. sítí Facebook:  15 minut
Umístění banneru:  15 minut
Celkový čas:  7 hodin 30 minut 

 

Nyní jsme schopni lehkým výpočtem zjistit nepřímé náklady

A to dosazením do vzorečku: počet hodin x hodinová částka = konečný náklad

V našem případě tedy počítáme:          7,5 x 300 Kč/hodina = 2.250 Kč

 

  • Náklady finanční (přímé)
Kredity PPC kampaní Sklik + Google:  5.000 Kč
Vytvoření banneru:     600 Kč
Celkem: 5.600 Kč

 

  • A teď budeme pracovat se všemi získanými čísly:
Celkový přínos:   0,4 (40% úspěšnost)  x 18 (poptávek)  x 3.000 (15% z 20.000 Kč) =   21.600 Kč
Výdaje:  5.000 Kč + 2.250 Kč =     7.250 Kč
Výsledek:                                                                                                                  + 14.350 Kč


DŮLEŽITÉ související informace:

 1)  náklady na PRVNÍ poptávku / objednávku klienta jsou ty nejvyšší a maximalizace zisku bude tvořena v NÁSLEDUJÍCÍCH OBJEDNÁVKÁCH. To znamená, že i kdyby vyšel výsledek prvního měsíce 0 Kč není se čeho obávat. Ze zkušenosti víme, že 30% klientů se vrací na web napřímo. To pro Vás znamená, bez dalších nákladů. Můžete si tedy říct, budu mít v budoucnosti "zdarma" cca 10,2 objednávky s "nulovými" marketingovými náklady.

2)  Vyhodnocení objednávek respektive nákladů na objednávky od jednoho klienta doporučujeme provádět v období 12 měsíců. Tímto způsobem nejlépe poznáte Vaše skutečné náklady.

3) S klientem je třeba následně komunikovat. Tedy minimálně pomocí emailu. A to alespoň 1x za 2 měsíce.

Nyní už je 100% jasné, že ROI je jedním z nejdůležitějších marketingových ukazatelů. Právě ten dokáže jasně určit obchodní efektivitu webové stránky. I přesto se velice často setkáváme s firmami, které vůec ROI neměří.  

Chcete pomoci uvést tyto informace do praxe Vašeho obchodu? Neváhejte a kontaktujte nás ještě dnes! 


* Položky označené hvězdičkou jsou povinné.
Potřebujete poradit ?
Hledáte odbornou pomoc? Zavolejte nám nebo napište e-mail.
485 146 187
Rádi Vám pomůžeme!

Naše služby

Zobrazit vše

Nový Web s.r.o.

Vršovická 416/9

101 00 Praha 10

 

Facebook Nový Web s.r.o.Google plusTwitter

Infolinka

485 146 187

info@novy-web.cz  

Zákaznická podpora

485 146 747, 773 578 953

podpora@novy-web.cz

Pobočka Liberec

Nový Web s.r.o.

Hodkovická 109

460 06 Liberec 6

Souhlasím

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Více informací