Přesná shoda v AdWords už není tak přesná

Blog | Autor: |

Přesná shoda bude opět o něco méně přesná

Google začátkem letošního roku přišel s další novinkou z kategorie změn v AdWords. Jak už napověděl název, tentokrát se (opět) jedná o rozvolňování přesné shody. Od dubna se postupně objevuje v různých jazykových mutacích, takže pokud spravujete kampaně v angličtině či španělštině, pravděpodobně jste tuto změnu již zaregistrovali. Češtinu tato změna zasáhne někdy v průběhu letošního roku.

Co tedy bude jinak?

Už před pár lety přišel Google s tzv. blízkými variantami. Ty zahrnovaly mimo jiné množná čísla, překlepy nebo zkratky a umožňovaly tak zařadit vaše výsledky mezi relevantní i ve chvíli, kdy jste tak úplně nepočítali s tím, že vaši potenciální klienti budou psát jídlp namísto jídlo. Pokud jste o podobnou pomoc nestáli, měli jste do roku 2014 možnost ji nevyužívat. Následně Google rozhodnul, že ví, co je pro jeho uživatele nejlepší, a tuto možnost volby odebral.

Nově bylo toto rozhodnutí ještě o něco rozšířeno a blízké varianty slov tak budou nově zahrnovat i pořadí slov a funkční slova. Funkční slova jsou taková slova, která sama o sobě nemají žádný význam. Mimo jiné do nich budou spadat spojky, předložky, kvantifikátory (slova jako všichni, každý), nebo zájmena. Pokud se takové funkční slovo vyskytuje ve vaší přesné shodě, může být libovolně nahrazeno nebo odebráno. Pokud je nepoužíváte, mohou být naopak automaticky přidána.

V praxi to znamená následující:

Přesná shoda pro slova [jídlo Liberec] nyní může odpovídat dotazu jídlo v Liberci. Další příklady uvádí sám Google:

 

 Obr. 1 - Zdroj: https://adwords.googleblog.com/2017/03/close-variants-now-connects-more-people.html

 

Druhou změnou je pak již zmíněné pořadí slov. Nově tak budou blízkou variantou i slovní spojení, kde jsou zadaná slova v libovolném pořadí. Bude tak jedno, jestli váš potenciální zákazník zadá do vyhledávače jídlo Liberec, nebo Liberec jídlo. V tabulce níž jsou opět uvedeny příklady přímo od Googlu:

 

 

 

Obr. 2 - Zdroj: https://adwords.googleblog.com/2017/03/close-variants-now-connects-more-people.html

 

Pokud vás napadá, že podobné zásahy mohou mít poměrně negativní vliv na relevanci výsledků, podle Googlu se nemáte čeho bát. Změna pořadí slov prý nastane jen tehdy, nezmění-li to význam hledané fráze. Na dotaz jízdenky Praha Liberec by se tudíž neměly zobrazovat reklamy na jízdenky Liberec Praha. Nakolik to bude v praxi úspěšné ukáže asi až čas.

Možnou výhodou této změny může být samozřejmě širší zacílení – Google dlouhodobě razí politiku, že je lepší cílit raději zbytečně na širší publikum než přijít o nějaké možné konverze. Nevýhodou těchto zásahů jsou samozřejmě mnohdy zbytečné útraty za prokliky a čas strávený nad přenastavováním kampaní.

I v tomto případě bude vhodné věnovat nějaký čas projití dosavadních klíčových slov.  U těch s přesnou shodou (frázová shoda zatím zůstává ze své definice taková, jako byla vždy) dobře rozmyslet, jestli některá z případných úprav nemůže změnit význam vašeho cílení, a v takovém případě tyto blízké varianty vyloučit. Zní to jako spousta práce, ale odměnou by mělo být širší zacílení a žádné zbytečné náklady.

 

Přesná shoda v AdWords už není tak přesná

Vložit příspěvek

Těšíme se na Vaše příspěvky, dotazy a připomínky k tomuto článku. Neváhejte a vložte svůj komentář i Vy. Nový Web nenese žádnou zodpovědnost za obsah příspěvků v diskuzi a vyhrazuje si právo nevhodné příspěvky odstranit.

Vložit nový příspěvek
(Váš email nebude nikde zveřejněn)

Naše služby

Zobrazit vše

Nový Web s.r.o.

Vršovická 416/9

101 00 Praha 10

 

Facebook Nový Web s.r.o.Google plusTwitter

Infolinka

485 146 187

info@novy-web.cz  

Zákaznická podpora

485 146 747, 773 578 953

podpora@novy-web.cz

Pobočka Liberec

Nový Web s.r.o.

Hodkovická 109

460 06 Liberec 6

Souhlasím

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Více informací