Popularita sociálních sítí roste a s ní také vliv na zákazníky

Sociální sítě | Autor: |

Počet uživatelů sociálních sítí se opět zvýšil a ještě poroste

V roce 2014 využívalo nejrůznější sociální sítě 3,5 milionu Čechů. To je celkem 37 procent populace v České republice. To je zajímavé číslo – vždyť ve srovnání s rokem 2013 jde o navýšení zhruba o půl milionu lidí. Také jsme se dozvěděli, že k nejnavštěvovanějším sociálním sítím patří Facebook, YouTube, Twitter či Linkedln. Český statistický úřad navíc prozradil, že sociální sítě využívají především mladší věkové skupiny a studenti. 

Neustále roste počet lidí, kteří přes internet nakupují. Jen v roce 2014 koupilo nějaký produkt nebo službu přes internet 39% Čechů. Ti byly starší 16 let, tedy 53 procent uživatelů internetu. Ještě před deseti lety šlo maximálně o pět procent populace.

Celkově se zvýšil také podíl uživatelů internetu mezi dospělými Čechy. V porovnání s rokem 2012 o 5%. – aktuálně tedy mluvíme o 74 procentech dospělých uživatelů na internetu. Zajímavý je také fakt, že internetové připojení využívá 98% lidí ve věku od 16 do 24 let. Tato čísla jsou lákavá a navíc dávají jistý příslib, že obliba nakupování po internetu i využívání sociálních sítí i nadále poroste.

Co ovlivňuje rozhodovací procesy zákazníků?

Rozhodovací procesy zákazníků se za 15 let změnily. Již nemůžete počítat s tím, že se Vám podaří oslovit návštěvníky Vašich stránek pomocí klasických reklam. V současnosti jde o extrémně složitý proces, kdy jako majitel webu nebo internetového obchodu čelíte nepřebernému množství komentářů, názorů nebo třeba stížností.

Jednotlivé části rozhodovacího procesu uvádí tato data:

  • 70 % čte zkušenosti ostatních
  • 65 % se podrobně informuje před závěrečnou koupí produktu/služby
  • 53 % času tráví čtením kladných zkušeností s konkrétními firmami
  • 50 % času tráví čtením záporných zkušeností
  • 47 % času sdílí různé slevy, slevové kupóny a podobné akce finančního charakteru

 

Využijte tedy tyto informace ve svůj prospěch i Vy.

Popularita sociálních sítí roste a s ní také vliv na zákazníky

Vložit příspěvek

Těšíme se na Vaše příspěvky, dotazy a připomínky k tomuto článku. Neváhejte a vložte svůj komentář i Vy. Nový Web nenese žádnou zodpovědnost za obsah příspěvků v diskuzi a vyhrazuje si právo nevhodné příspěvky odstranit.

Vložit nový příspěvek
(Váš email nebude nikde zveřejněn)

Naše služby

Zobrazit vše

Nový Web s.r.o.

Vršovická 416/9

101 00 Praha 10

 

Facebook Nový Web s.r.o.Google plusTwitter

Infolinka

485 146 187

info@novy-web.cz  

Zákaznická podpora

485 146 747, 773 578 953

podpora@novy-web.cz

Pobočka Liberec

Nový Web s.r.o.

Hodkovická 109

460 06 Liberec 6

Souhlasím

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Více informací