Ideální délka textu na internetu,
aneb tajemství (nejspíš) odhaleno!

Vytváření textů, které budou na internetu, má své specifické zásady. Těch je opravdu dobré se držet a úspěch na sebe nenechá dlouho čekat. Papír přece snese všechno, ale snese všechno také čtenář? Vyzkoušela jsem si sama na sobě, jak dlouhý text jsem ochotná číst. Jak dlouhý by tedy měl být článek na webu podle odborníků?
Homepage WWW stránek 250 - 300 slov
PR články a různé texty např. do blogů 500 - 600 slov
Popisky kategorií v elektronických obchodech 120 - 180 slov
Odborné texty 800 - 900 slov

Opravdu není jednoduché určit správnou délku článku. Osobně musím říct, že nečtu text delší než dvě MAXIMÁLNĚ tři obrazovky.

Je to dlouhé? Je to krátké?

Usedáte k počítači, horká káva voní na stole, píšete do vyhledávače ta kouzelná slova ,,nová sedačka". Výsledky na sebe nenechají dlouho čekat. Vyberete nejzajímavější titulek. Pokocháte se moderní grafikou, kterou obsahuje prohlížená webová stránka. A co zaujme oči dál? Rozhodně to bude text. Ale ouha! Jde o extrémně dlouhé slohové cvičení. Scrolujete, stále scrolujete a textu neubývá začínáte se ztrácet v dlouhých souvětích a radost z nakupování je pryč. Vlastně už o tu sedačku ani nemáte zájem. Znáte to také??

Extrémně dlouhá souvětí mohou být bezva v knížkách, ale na internetu? Tam spíš překáží a matou. Věřím, že převážně zaujmou oči návštěvníků texty stručné, logicky poskládané a především jasně napsané.

Je to In?

„Člověk nemá používat cizí termity, když je nezná suterénně nebo není v dobré konvici, protože je zde veliké rizoto, že to skončí fiatem.“

Právě z těchto důvodů se všeobecně doporučuje používat jen slova, kterým bezpečně rozumíte.

Cizí a v médiích stále se opakující výrazy, opravdu nejsou za každých okolností „in“.

Píšeme pro lidi nebo roboty?

Texty píšeme pro lidi. Tak je třeba, aby dobře vypadaly. Vyhledávače mají přinášet ty nejpřesnější výsledky na dotazy hledání uživatelů. I proto se neustále mění postupy výpočtů a hodnocení stránek. Vyhledávače jsou stále inteligentnější a snaží se bránit “přeoptimalizovaným” webům bez relevantního obsahu. I finanční pokutou.

Doporučení na závěr

U každého článku se pokouším vžít do role čtenáře. Perfektní je také přečíst text s odstupem několika hodin po napsání. Hravěji tak objevíte překlepy, chyby a případně také nelogickou vazbu vět.

Ozvěte se nám

Máte projekt?
Naprogramujeme ho, podpoříme marketingovou strategií a budeme se starat o jeho obsah