Facebook, Twitter, Pinterest? Sociální sítě a jejich rozdíly.

Sociální sítě | Autor: |

Sociální sítě jsou v dnešní době velmi populární, jak mezi uživateli, kteří jsou na nich ve spojení s přáteli a sdílejí s nimi své pocity, dojmy a fotografie, tak mezi firmami a obchodníky, kteří je využívají pro svou reklamu nebo jako prodejní kanál. O Facebooku a Twitteru už jste zajisté slyšeli a ve velké míře je zcela určitě používáte. Ale používáte také Pinterest?

 

Sociální síť Pinterest

Pinterest je taková virtuální nástěnka, na kterou si můžete připnout obrázky věcí, míst, lidí, které vás nějak zajímají, oslovují nebo se vám zkrátka líbí. Vaši ,,pinterestí“ nástěnku mohou vidět vaši známí a kamarádi, ale také lidi zcela cizí, kteří si mohou připnout obrázek z Vaší nástěnky na tu svojí.

Síla této sociální sítě je v tom, že při kliknutí na kterýkoli obrázek se dostanete na zdroj obrázku, tedy například na blog, internetový obchod nebo na web produktu. Právě v této vlastnosti Pinterestu se skrývá obrovský obchodní potenciál.

Logo Pinterestu

Jak se liší Pinterest, Twitter a Facebook?

Většina uživatelů využívá Pinterest jako takové virtuální úložiště svých nápadů a inspirace. Jde spíše o sbírání a uchovávání obrázků, než o šíření obsahu. Zajímavostí je, že narozdíl od Facebooku tvoří 80% uživatelů ženy.

Facebook je spíše o tom, kde jsme byli, co jsme dělali, s kým jsme byli, co jsme jedli a pili. Facebook v podstatě říká, kdo jsme. Twitter informuje o tom, co právě děláme, jaké máme názory na politiku a aktuální dění a podobně. Pinterest v porovnání s těmito dvěmi sociálními sítěmi je spíše o tom, kým bychom chtěli být. Na nástěnku Pinterestu připínáme to, kam bychom se chtěli podívat, co bychom si chtěli koupit, co bychom chtěli vyrobit apod.

Rozdíl by se tedy dal laicky shrnout tak, že Facebook je o naší minulosti, Twitter o současnosti a Pinterest o budoucnosti.

 

Osobní profil na Pinterestu

 

A není to něco podobného jako Instagram?

Není. Instagram je sice taky postaven na sdílení fotek a obrázků, ale zobrazuje spíše minulost a přítomnost. Na Instagramu zároveň neexistuje možnost prokliku z obrázku na web, kde je možné výrobek přímo zakoupit.

 

Má Pinterest nějaký zásadní význam pro podnikatele?

Rozhodně! Pinterest má pro podnikatele obrovský potenciál, zejména pokud mezi jejich zákazníky patří ženy. Jedná se například o kosmetiku, módu, bydlení, zahradu, děti, jídlo, cestování, design apod. Na sociální síti Pinterest se daří zejména těm, kteří nabízejí vizuálně atraktivní zboží, produkt nebo službu.

Obchodníci a podnikatelé mají na Pinterestu unikátní možnost prezentovat svůj produkt nebo službu v rámci sociální sítě, kam lidé chodí hledat nápady a věci, které mají rádi a navíc jsou v náladě je také zakoupit. Akce pro nákup je velmi jednoduchá. Na obrázku si naleznete PinBot, kliknete a jste rovnou v internetovém obchodě. Do budoucna se možná dočkáme také tlačítka koupit, které Pinterest zatím pouze testuje. Toto tlačítko by však nákup mohlo zjednodušit ještě více.

Unikátní funkcí Pinterestu je zobrazování podobných obrázků. U každého pinu se zobrazují podobné obrázky. S touto funkcí se dají velmi snadno objevovat věci, o kterých jsme neměli ani tušení.

Pin It

Firemní profily na Pinterestu

Stejně jako na sociální síti Facebook, tak i na Pinterestu existují firemní účty. Od běžných účtů se liší tím, že je možné sledovat statistiky návštěvnosti, zobrazení svých pinů, repinů (někdo si váš pin připne na svou nástěnku), počet kliků na váš pin, informace o fanoušcích apod. tyto statistiky pomáhají tvořit obsah, který vaše fanoušky osloví nejvíce.

České firmy bohužel zatím neobjevili kouzlo Pinterestu. Zejména proto, že chybí přesná čísla o uživatelích v České republice.

Zajímavé je také to, že prezentovat svůj výrobek či službu mohou také firmy, které nemají na Pinterestu založený účet. Stačí jen vedle výrobku umístit tlačítko Pin it a využít možnosti prezentovat tento výrobek bez nutnosti správy profilu.

 

Firemní profil na Pinterestu L.L.Bean

 

Pinterest a jeho budoucnost v České republice

Specialisté na marketing říkají, že Pinterest čeká v České republice skvělá budoucnost. Komunikace na internetu probíhá stále více ve formě obrázků a Pinterest z tohoto trendu bude jedině těžit. Od roku 2013 má Pinterest také českou mutaci, takže je pro české uživatelé zcela připraven.

Vidíte v Pinterestu potenciál? Rádi Vám s tímto podpůrným prodejním kanálem pomůžeme. Neváhejte nás oslovit.

 

Facebook, Twitter, Pinterest? Sociální sítě a jejich rozdíly.

Vložit příspěvek

Těšíme se na Vaše příspěvky, dotazy a připomínky k tomuto článku. Neváhejte a vložte svůj komentář i Vy. Nový Web nenese žádnou zodpovědnost za obsah příspěvků v diskuzi a vyhrazuje si právo nevhodné příspěvky odstranit.

Vložit nový příspěvek
(Váš email nebude nikde zveřejněn)

Naše služby

Zobrazit vše

Nový Web s.r.o.

Vršovická 416/9

101 00 Praha 10

 

Facebook Nový Web s.r.o.Google plusTwitter

Infolinka

485 146 187

info@novy-web.cz  

Zákaznická podpora

485 146 747, 773 578 953

podpora@novy-web.cz

Pobočka Liberec

Nový Web s.r.o.

Hodkovická 109

460 06 Liberec 6

Souhlasím

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Více informací